Regulamin rejsów
Armator „Aqua Fun” Krystian Kapusta
I Definicje
Ilekroć w regulaminie mowa o:
- statku – należy przez to rozumieć statek pasażerski służący do przewozu pasażerów, który został wpisany do rejestru administracyjnego polskich statków żeglugi śródlądowej przez Urząd Żeglugi Śródlądowej.
- pasażerze – należy przez to rozumieć osobę fizyczną posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, która nabyła bilet, a także osoby jej towarzyszące. Pasażer uznawany jest za konsumenta w rozumieniu ustawy o prawach konsumenta, chyba że korzysta z usług Armatora w ramach prowadzonej przez siebie działalności zawodowej lub gospodarczej.
- stronie internetowej – należy przez to rozumieć stronę internetową Armatora znajdującą się pod adresem www.barkamauretania.pl
- bilecie – należy przez to rozumieć dokument na okaziciela uprawniający do uczestnictwa w rejsie nabyty bezpośrednio u Armatora, podmiotów z nim współpracujących lub za pośrednictwem strony internetowej.
- rejsie – należy przez to rozumieć usługę przewozu pasażerów związaną z wypoczynkiem, którego czas trwania określony jest na stronie internetowej lub w ofercie składanej bezpośrednio przez Armatora.
- PAYPRO – należy przez to rozumieć podmiot świadczący usługę płatności za pośrednictwem serwisu internetowego www.przelewy24.pl z siedzibą w Poznaniu, przy ulicy Kanclerskiej 15
(60-327), wpisany do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, numerem NIP 7792369887, o kapitale zakładowym wynoszącym 4.500.000,00 zł, w całości opłaconym oraz do rejestru krajowych instytucji płatniczych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego pod numerem UKNF IP24/2014.
II Regulamin
- Regulamin określa zasady uczestnictwa Pasażerów w Rejsie.
- Zmiany regulaminu obowiązują od dnia ich publikacji na Stronie Internetowej.
- Do umów zawartych i niewykonanych w czasie, w którym nastąpiła zmiana regulaminu, stosuje się regulamin w brzmieniu z dnia zakupu biletu przez Pasażera.
- Zakup biletu na Rejs oznacza akceptację regulaminu.
- Regulamin obowiązuje wszystkie osoby dokonujące zakupu biletu przez Stronę Internetową i przebywające na Statku.
- Regulamin jest:
- dostępny na Statku i u Armatora – w formie utrwalonej na papierze,
- udostępniany bezpośrednio Pasażerowi na jego żądanie – za pośrednictwem poczty elektronicznej lub na trwałym nośniku,
- udostępniany na Stronie Internetowej.
- Na żądanie Pasażera Armator wyjaśni znaczenie poszczególnych postanowień regulaminu.
III Armator
- Armator jest przedsiębiorcą, który świadczy usługi przewozu pasażerów, NIP 679-122-48-38
- Armator świadczy usługi Rejsu w Krakowie.
- Armator prowadzi działalność gospodarczą na zasadach określonych w ustawie z dnia
6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (Dz. U. poz. 646 z późn. zm.). - Potwierdzenie poprawności danych Armatora można uzyskać w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (https://prod.ceidg.gov.pl/CEIDG/CEIDG.Public.UI/Search.aspx)
- Pasażer może porozumieć się z Armatorem za pomocą środków komunikowania się na odległość:
- e-mail: info@barkamauretania.pl
- telefon: +48604515300
- Koszty korzystania ze środków komunikowania się Pasażera z Armatorem na odległość w celu zawarcia umowy odpowiadają zwykle stosowanym i są uzależnione od cennika operatora.
- Statek jest jednostką pływającą w rozumieniu ustawy o żegludze śródlądowej.
IV Strona Internetowa
- Strona Internetowa Armatora służy do prezentowania oferty Rejsów oraz sprzedaży biletów.
- Sprzedaż biletów za pośrednictwem Strony Internetowej świadczona jest 24 godziny na dobę i przez 7 dni w tygodniu.
- W celu zakupu biletów za pośrednictwem Strony Internetowej Pasażer musi posługiwać się systemem teleinformatycznym spełniającym następujące, minimalne wymogi techniczne:
- komputer lub urządzenie mobilne (urządzenie końcowe),
- dostęp do Internetu,
- dostęp do poczty elektronicznej (e-mail),
- przeglądarka internetowa (Armator dołoży najwyższych starań, aby Strona Internetowa była prawidłowo obsługiwana przez przeglądarki Microsoft Internet Explorer, Mozzila Firefox, Google Chrome, Opera oraz Apple Safari),
- włączone w przeglądarce internetowej obsługi Cookies oraz Javascript.
- Pasażer korzystając z usług świadczonych drogą elektroniczną powinien stosować środki techniczne (programy antywirusowe, zapory sieciowe) w celu zminimalizowania ryzyka wystąpienia zagrożeń związanych z korzystaniem z sieci Internet (np.: szkodliwe/złośliwe oprogramowanie).
- Armator dołoży należytej staranności, aby zapewnić nieprzerwane funkcjonowanie
Strony Internetowej z wyłączeniem działania siły wyższej, bezprawnego działania osób trzecich mającym na celu zniszczenie lub zakłócenie działania systemu teleinformatycznego, oraz nieprawidłowego lub niedającego się przewidzieć działania przeglądarek internetowych (błędy, aktualizacje, nieobsługiwane funkcjonalności). - Korzystanie ze Strony Internetowej przez Pasażera oznacza każde jego zapoznanie się ze treściami opublikowanymi na Stronie Internetowej przez Armatora.
- Korzystanie ze Strony Internetowej przez Pasażera powinno odbywać się w sposób:
- zgodny z prawem,
- zgodny z dobrymi obyczajami,
- zgodny z regulaminem,
- niezakłócający jej funkcjonowania,
- Armator może w ramach Strony Internetowej może organizować i prowadzić konkursy lub promocje, a ich warunki każdorazowo będzie określać odrębny regulamin.
V Bilety
- Pasażer może zakupić bilety bezpośrednio u Armatora na warunkach określonych w prezentowanej przez niego ofercie.
- Ceny biletów podane są cenami brutto.
- Cena za bilet pobierana jest przez Armatora z góry przed rozpoczęciem Rejsu.
- Bilet zakupiony bezpośrednio u Armatora nie podlega zwrotowi.
- Pasażer może nabyć dla dzieci do lat 12 bilet ze zniżką (bilet ulgowy). Wysokość ulgi określa oferta Armatora.
- W razie wątpliwości co do wieku dziecka obowiązek jego wykazania stosownym dokumentem w celu uzyskania ulgi spoczywa na Pasażerze.
- Bilet jest dokumentem na okaziciela i uprawnia każdego jego posiadacza do uczestnictwa w Rejsie.
VI Bilety Online
- Postanowienia regulaminu dotyczące biletów stosuje się do biletów nabytych za pośrednictwem Strony Internetowej, chyba że postanowienia niniejszego paragrafu stanowią inaczej.
- Pasażer może zakupić bilety poprzez wypełnienie i przesłania formularza dostępnego na
Stronie Internetowej, w którym określa:- czas Rejsu,
- datę i godzinę rozpoczęcia Rejsu,
- swoje imię i nazwisko,
- swój adres e-mail,
- numer telefonu,
- ilość nabywanych biletów,
- ilość nabywanych biletów ulgowych,
- Pasażer odpowiedzialny jest za prawidłowe wypełnienie i przesłanie formularza. Armator nie ponosi odpowiedzialności za błędne wprowadzenie danych niezbędnych do rezerwacji przez Pasażera.
W szczególności Pasażer powinien zachować podwyższoną staranność przy określaniu liczby biletów oraz daty i godziny Rejsu. - Pasażer powinien niezwłocznie zgłosić Armatorowi wszelkie nieprawidłowości w funkcjonowaniu formularza.
- Zakup biletu za pośrednictwem Strony Internetowej stanowi zawarcie umowy na odległość w rozumieniu ustawy o prawach konsumenta.
- Zwrot biletu zakupionego biletu za pośrednictwem strony internetowej może nastąpić najpóźniej na dwadzieścia cztery (24) godziny przed określonymi w formularzu datą i godziną Rejsu.
W celu skorzystania z prawa do zwrotu biletu należy skontaktować się z Armatorem za pośrednictwem poczty elektronicznej https://www.barkamauretania.pl/. - Bilet zostaje skutecznie nabyty przez Pasażera z chwilą jego opłacenia za pośrednictwem systemu płatności udostępnianego przez PAYPRO. Skorzystanie z systemu płatności następuje na warunkach regulaminu serwisu internetowego www.przelewy24.pl.
- Pasażer powinien wnieść jednorazową opłatę za wszystkie nabyte bilety jednocześnie.
- Opłata za wszystkie nabyte bilety powinna być wniesiona za pośrednictwem serwisu internetowego www.przelewy24.pl nie wcześniej niż po wypełnieniu i przesłaniu formularza dostępnego na
Stronie Internetowej i nie później niż dwie (2) godziny od jego przesłania. Brak zapłaty w tym przedziale czasowym oznacza rezygnację Pasażera z nabycia biletów. - Pasażer otrzyma na podany w formularzu adres poczty elektronicznej potwierdzenie płatności przesłane przez serwis internetowy www.przelewy24.pl.
- Reklamacje dotyczące płatności dokonanej przez serwis internetowy www.przelewy24.pl powinny być wnoszoną bezpośrednio do PAYPRO.
- Pasażer wchodząc na Statek powinien okazać bilet otrzymany za pośrednictwem Strony Internetowej.
VII Rejs
- Do zawarcia umowy na odbycie Rejsu dochodzi poprzez zakup biletu.
- Pierwszeństwo uczestnictwa w Rejsie mają pasażerowie posiadający bilety. Jeżeli na Rejs pozostały wolne miejsca, Pasażerowie mogą kupić bilet przed Rejsem bezpośrednio u Armatora.
- Pasażer ma obowiązek stosować się do poleceń wydawanych przez Kierownika Statku.
- W czasie trwania Rejsu, na przystaniach i w miejscach cumowniczych, do których przybija Statek, każdy Pasażer musi zachować ostrożność.
- Podczas manewrów portowych, przepływania pod mostami, w trakcie śluzowania oraz dobijania i odchodzenia od przystani lub innych miejsc postoju bezwzględnie zabronione jest wychylanie się przez Pasażera poza barierki ochronne Statku lub w inny sposób przekraczanie ich linii.
- Dzieci poniżej piętnastego (15) roku życia powinny być pod stałym nadzorem dorosłego Pasażera.
- Armator może odwołać Rejs w przypadku:
- awarii Statku,
- uszkodzenia Statku,
- działania siły wyższej,
- przekroczenia stanu ostrzegawczego poziomu wody na rzece Wiśle,
- zamknięcia przez uprawnione organy szlaku wodnego stanowiącego w całości lub w części trasę Rejsu,
- złych warunków atmosferycznych,
- złych warunków nawigacyjnych,
- złych warunków hydrologicznych,
- W przypadku odwołania Rejsu przez Armatora Pasażer wedle własnego wyboru:
- otrzyma bilet na Rejs w innym terminie lub
- otrzyma zwrot ceny biletu w terminie siedmiu (7) dni. Zwrot ceny biletu następuje w takiej samej formie w jakiej Pasażer dokonał jego nabycia.
- Roszczenie Pasażera o uczestniczenie w Rejsie wygasa, jeżeli nie stawi się on punktualnie na rozpoczęcie Rejsu. Armator może wedle własnego uznania nieznacznie opóźnić Rejs, aby umożliwić Pasażerowi dotarcie na miejsce jego rozpoczęcia.
- Umowa na uczestnictwo w Rejsie zostaje zawarta na czas przewozu i nie ulega automatycznemu przedłużeniu ani nie podlega wypowiedzeniu.
- Na Statku zabronione jest:
- wprowadzanie na niego zwierząt,
- wprowadzanie na niego rowerów,
- posiadanie przedmiotów niebezpiecznych lub mogących zabrudzić Statek (np. noże, maczety, siekiery, otwarte naczynia z farbami, smarami itp.),
- posiadanie materiałów wybuchowych, pirotechnicznych lub łatwopalnych w rozumieniu ustawy z dnia 21 czerwca 2002 r. o materiałach wybuchowych przeznaczonych do użytku cywilnego (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 283 z późn. zm.).
- posiadanie broni i amunicji w rozumieniu ustawy z dnia 21 maja 1999 r. o broni i amunicji (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1839 z późn. zm.).
- posiadanie środków odurzających, substancji psychotropowych, środków zastępczych lub nowych substancji psychoaktywnych w rozumieniu ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1030 z późn. zm.).
- używania otwartego ognia,
- palenie tytoniu,
- korzystanie z e-papierosów lub podobnych urządzeń (vaping)
- wyrzucanie przedmiotów do koryta rzeki,
- Kierownik Statku ma prawo odmówić Pasażerowi udziału w Rejsie lub usunąć go ze Statku w przypadku, gdy Pasażer:
- narusza niniejszy regulamin,
- znajduje się pod wpływem alkoholu lub środków odurzających,
- narusza porządek publiczny lub dobre obyczaje,
- w inny sposób sprowadza na Pasażerów zagrożenie lub stanowi dla nich uciążliwość,
- Kierownik Statku może podjąć decyzję o przerwaniu Rejsu w każdym przypadku podejrzenia wystąpienia zagrożenia dla życia lub zdrowia Pasażerów. W przypadku przerwania Rejsu postanowienia regulaminu o odwołaniu Rejsu przez Armatora stosuje się odpowiednio.
- Odmowa Pasażerowi udziału w Rejsie lub jego usunięcie ze Statku traktowane będzie jako rezygnacja z Rejsu przez Pasażera bez prawa żądania zwrotu ceny biletu.
- Armator może odmówić świadczenia usługi Rejsu na rzecz Pasażera, który podczas poprzedniego Rejsu rażąco naruszył regulamin, a w szczególności dopuszczając się zniszczenia, uszkodzenia lub zaboru mienia Armatora lub w inny sposób zakłócał Rejs innych Pasażerów. W takim przypadku Armator może odstąpić od umowy Rejsu w terminie dwudziestu czterech (24) godzin od zakupu biletu przez Pasażera za pośrednictwem Strony Internetowej lub odmówić bezpośredniej sprzedaży biletu.
VIII Szkody
- Do odpowiedzialności Pasażera za szkodę spowodowaną przez osobę, której z powodu wieku albo stanu psychicznego lub cielesnego winy poczytać nie można stosuje się
art. 427 kc. - Pasażer ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia przedmiotów wyposażenia i urządzeń technicznych Statku powstałe z jego winy lub z winy odwiedzających go osób.
- W wypadku zauważenia lub wyrządzenia jakiejkolwiek szkody, Pasażer jest zobowiązany do natychmiastowego poinformowania Armatora.
- Armator nie ponosi odpowiedzialność za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez Pasażera na Statek.
- Przedmioty osobistego użytku pozostawione na Statku będą przechowywane przez Armatora przez 7 dni. Po upływie tego okresu, przedmioty te będą uznane za porzucone z zamiarem wyzbycia w rozumieniu art. 180 kc. W takim przypadku Armator może postąpić z przedmiotem wedle własnego uznania, a w szczególności dokonać jego utylizacji lub zniszczenia.
- Przedmioty, których posiadanie i pozostawienie na Statku było niezgodne z regulaminem zostaną niezwłocznie wyrzucone lub wydane organom ścigania.
IX Dane osobowe
- Armator informuje w trybie art. 13 RODO, że:
- administratorem danych osobowych Pasażera jest Armator
- w sprawach z zakresu ochrony danych osobowych Pasażera może on skontaktować się z Armatorem z wykorzystaniem danych kontaktowych wskazanych w regulaminie.
- dane osobowe Pasażera będą przetwarzane w celu realizacji umowy.
- dane osobowe Pasażera będą przetwarzane przez okres niezbędny do wykonania umowy, a także do rozpoznania ewentualnych roszczeń Pasażera. W każdym przypadku nie dłużej niż 6 lat.
- dane osobowe Pasażera nie podlegają decyzjom, które się opierają wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, w rozumieniu art. 22 RODO.
- podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Pasażera przez Armatora jest art.6 ust.1 lit.b RODO.
- odbiorcami danych Pasażera będzie PAYPRO i inne podmioty, które na podstawie zawartych umów przetwarzają dane osobowe w imieniu Armatora jako Administratora.
- Pasażer ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz możliwości ich poprawiania, sprostowania, złożenia żądania o ograniczenie ich przetwarzania oraz o przeniesienie swoich danych, a także – w przypadkach przewidzianych prawem – prawo do żądania usunięcia danych i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.
- Pasażer ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku, gdy przetwarzanie danych odbywa się z naruszeniem przepisów RODO tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
- Podanie danych osobowych przez Pasażera przy jest warunkiem zawarcia umowy.
- Armator nie ma obowiązku powołania inspektora ochrony danych osobowych.
- Konsekwencją niepodania danych osobowych przez Pasażera jest brak możliwości zawarcia umowy.
X Reklamacje
- Pasażer może składać reklamacje:
- za pośrednictwem poczty tradycyjnej – na adres KRYSTIAN KAPUSTA “AQUA FUN” z siedzibą w Krakowie, DZIAŁKA NR 172/7, OBR. 3 ŚRÓDMIEŚCIE, 31-069 Kraków
- za pośrednictwem poczty elektronicznej – na adres info@barkamauretania.pl
- Reklamacja powinna zawierać:
- dane identyfikujące Pasażera
- numer transakcji (w przypadku Biletów ONLINE)
- zwięzłe określenie przedmiotu reklamacji
- zwięzłe określenie oczekiwań Pasażera co do sposobu załatwienia reklamacji przez Armatora
- inne informacje które Pasażer uzna za przydatne przy rozpoznawaniu reklamacji.
- Pasażer zobowiązany jest współdziałać z Armatorem w celu umożliwienia mu sprawnego rozpoznania reklamacji.
- Armator rozpoznaje reklamacje w następujących terminach:
- jeżeli reklamacja jest oczywiście uzasadniona – niezwłocznie
- jeżeli reklamacja wymaga zwykłych czynności związanych z ustalaniem stanu faktycznego – do 10 dni roboczych,
- jeżeli reklamacja wymaga znacznych nakładów czasu i pracy związanych z ustalaniem stanu faktycznego – do 14 dni roboczych,
- Po otrzymaniu reklamacji Armator
- niezwłocznie potwierdzi jej otrzymanie,
- niezwłocznie przystąpi do rozpatrywania reklamacji,
- zwróci się do Pasażera o dalsze informacje i wyjaśnienia, jeżeli będzie to konieczne dla prawidłowego rozpoznania reklamacji,
- Na podstawie ustalonego przez siebie stanu faktycznego Armator może:
- uwzględnić reklamację w całości i spełnić świadczenie, którego żąda Pasażer lub świadczenie ekwiwalentne, na które Pasażer wyraził zgodę.
- uwzględnić reklamację w części i częściowo spełnić świadczenie, którego żąda Pasażer wskazując jednocześnie na przyczyny i podstawy dla których nie mógł uwzględnić reklamacji w całości,
- nie uwzględnić reklamacji wskazując przyczyny i podstawy dla których nie mógł uwzględnić reklamacji w całości ani w części,
- wystąpić do Pasażera z propozycją zawarcia ugody, jeżeli okoliczności sprawy nasuwają istotne wątpliwości co do zasadności stanowisk obydwóch stron,
- Rozstrzygając o zasadności reklamacji Armator przedstawia Pasażerowi swoje stanowisko wraz z uzasadnieniem na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej,
- Uznając reklamację za zasadną w całości lub w części Armator poinformuje Pasażera o przewidywanym terminie załatwienia sprawy.
- W przypadku sporu z Armatorem Pasażer może zwrócić się o mediację do:
- Rzecznika Praw Konsumentów w trybie określonym ustawą z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów. (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 184).
Adres: Biuro Miejskiego Rzecznika, Konsumentów w Krakowie, Al. Powstania Warszawskiego 10, 31-541 Kraków. - Inspekcji Handlowej w trybie określonym ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej. (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.).
Adres: Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Krakowie, ul.Wiślna 3,
31-007 Kraków - Przed wytoczeniem powództwa Pasażer może skorzystać także z postępowania pojednawczego określonego w art. 184 kpc i dalsze składając wniosek we właściwym miejscowo Sądzie Powszechnym.
XI Postanowienia końcowe
- W zakresie nieuregulowanym w Regulaminie stosuje się przepisy kodeksu cywilnego i mające zastosowanie przepisy porządkowe dotyczące żeglugi śródlądowej.
- Regulamin obowiązuje od dnia 1 stycznia 2017 r.
- Prawem właściwym dla zawartej umowy jest prawo polskie.
- Promocje prowadzone na Stronie Internetowej i u Armatora nie podlegają łączeniu o ile ich regulamin lub oferta nie stanowią inaczej